Mnoho dětí se musí vyrovnávat s tím, že úroveň jejich vývoje je díky okolnostem pomalejší. Je samozřejmě náročné určovat, co je vlastně "normou", od které se odvíjí očekávání rodičů a pedagogů. Obecně se mezi děti se speciálními potřebami řadí děti s nějakým znevýhodněním, ať již zdravotním, nebo dané opožděnějším vývojem např. motoriky, řeči, nebo děti s ADHD (hyperaktivitu), ADD (poruchu soustředění), Aspergerovým syndrom či dalšími poruchami autistického spektra.
Senzorické hračky a pomůcky jsou ale určeny pro všechny, kteří chtějí podpořit vývoj dítěte v raném a předškolním věku nebo v tzv. oknech příležitostí. Smyslové hračky a pomůcky rozvíjejí motorické schopnosti, komunikaci, emoční inteligenci, fantazii a další důležité dovednosti. Jsou to hračky, které jsou navržené tak, aby upoutaly pozornost dítěte jak kognitivně, tak fyzicky s tím, že stimulují jeden nebo více z pěti smyslů: zrak, zvuk, dotek, čich a chuť. Důležité je také vnímání rovnováhy a pohybu.To může zahrnovat prvky jako vysoce kontrastní barvy a zvuky, které během hry stimulují více než jeden smysl. Na druhé straně u osob s mentálním, tělesným, smyslovým, vícenásobným postižením, autismem nebo jinými poruchami lze pomocí senzorických pomůcek cíleně stimulovat narušenou oblast, případně dosáhnout stav uvolnění. V neposlední řadě pomáhají seniorům s různými formami demence oživovat oslabující smysly a zmírňovat dopady jejich závažného onemocnění.
Pro děti se speciálními potřebami jsou senzorické neboli smyslové hračky velkou pomocí, protože mohou zmírňovat omezení dítěte.
V nabídce máme jak klasické hračky, které rozvíjejí nějakou ze zmíněných oblastí, tak i skutečné smyslové pomůcky, které byly vyvinuty jak výzkumem, tak klinickým vstupem od učitelů, terapeutů a klinických odborníků. Do výzkumu, designu a uvolnění každé hračky na trh je vloženo mnohem více času na vývoj. Výzkumy dokazují, že použití hraček, které jsou navrženy speciálně pro smyslové stimulace, stojí za investici. Ovlivňují kompletní celostní rozvoj, zajišťují vyšší úroveň učení, praktických zručností, komunikačních dovedností.
Hra je jedním ze základních kamenů rozvoje dětství. Zapojení do hry, která využívá senzorické hračky, poskytuje výhodu oproti běžným hračkám a může dítě stimulovat lingvisticky, sociálně, emocionálně a kreativně. Zájem dítěte o hračky se točí kolem jeho smyslů a toho, co je proobjevování hračky zajímavé a motivující. Pomůcky, jakými jsou např. Mamiee plánovací magnetické tabule nebo samolepky s piktogramy oblečení a hraček vedou děti k samostatnosti, k třídění věcí a jejich úklidu a dodávají jim pocit jistoty. Další didaktické pomůcky pak rozvíjí jemnou motoriku, soustředění i postřeh a pomáhají procvičovat paměť. Naleznete u nás i speciální sekci her a pomůcek určených pro seniory, které mají ergoterapeutické zaměření a pomáhají posilovat kognitivní funkce mozku.
Hračky a pomůcky z naší nabídky našly své místo nejen v domácnostech, ale i v různých mateřských centrech, školkách nebo Montessori centrech po celé republice.
ŠKOLKY a ŠKOLY
Zaregistrujte se do našeho obchodu zde. Napište na rostemehrou@mamiee.cz a my vám aktivujeme speciální ceník pro školky. Rádi vám pomůžeme s výběrem didaktických pomůcek pro vaše zařízení.