Některé děti více než jiné mají potíže s filtrováním zvuků kolem sebe. Je pro ně těžké soustředit se na svůj úkol ve třídě a snadno je rozptýlí bzučení, padající tužka nebo posuvná židle.
Sluchové vnímání a jeho možné narušení se často vyskytuje u dětí s ADHD/ADD. Děti s ADHD a speciálními potřebami musí trénovat rozlišování podstatných zvuků od nepodstatných. Zvukové podněty totiž vnímají se stejnou důležitostí a naléhavostí, takže pokyn rodiče nebo paní učitelky je pro ně stejně důležitý jako šeptání dětí za zády nebo zvuk padajícího předmětu.
Procvičování a posilování sluchového vnímání je důležité také pro vstup do školy. Narušené smyslové vnímání je jedním z předpokladů vzniku specifických poruch učení.
Trénovat můžete se zvukovými kostkami nebo deš´tovou hůlkou, která může sloužit třeba pro lokalizaci místa zvuku.