Objevte svou hračku

Rozvoj řeči patří mezi senzitivní období v Montessori přístupu.

Toto období začíná od narození. Doktorka Maria Montessori řekla: „Jediným navenek rozpoznatelným znakem nástupu senzitivního období pro jazyk je úsměv dítěte.“  Naučit se jazyk je jeden z nejtěžší úkolů, které děti musí zvládnout. Pro vývoj jazky je nejdůležitější období od narození do 6 let. Pokud během tohoto "okna příležitosti" nedojde k rozvoji jazykových dovedností a komunikace, tak dítě nebude schopno dobře mluvit. Senzitivní období uplyne a prostě "ujel autobus".  Ale naopak - jakmile se toto i další senzitivní období objeví, tak je zásadní, abychom nevynechali příležitost k učení. Od narození dítě prostřednictvím svého rodiče a prostředí neustále vnímá zvuky kolem sebe. Prostředí, do kterého se dítě narodí, určí jeho mateřský jazyk. Nejprve je to pro dítě matoucí a neuspořádané. Ale postupně děti plní svou mysl zvuky. Během senzitivního  období jazyka se svaly v ústech a v jazyku se začnou hýbat. Dítě snaží tyto zvuky pochopit a vydává řadu zvuků a různě žvatlá. V raných fázích života dítěte komunikujeme s dětmi nejen prostřednictvím slov samotných, ale také prostřednictvím řeči těla a hlasového tónu. Tyto zvuky jazyka jsou zafixovány v podvědomí dítěte a projeví se později. Navíc maminky umí rozlišit různé výkřiky a zvuky, poznají, kdy dítě má hlad, je mu zima nebo je mokré. Od 6 měsíců začne dítě dávat smysl svému žvatlání slovy  jako například „ba-ab“, „ma-ma“. Od věku asi dvou let dítě začíná vytvářet slova, jako jsou podstatná jména. Je schopno rozpoznat a pojmenovat věci. Jak se dále vyvíjí a prostřednictvím příspěvků svých rodičů se musí začíná rozšiřovat slovní zásoba.  Opakováním se dítě stává svým vlastním učitelem.  Na konci prvního roku přechází dítě od nevědomého učení jazyka k vědomí. 

Jazyková výchova dle Marie Montessori je rozdělená do 3 fází. Fáze mluvení do věku přibližně 3,5 let, pak následuje fáze psaní do věku 4,5 a nakonec fáze čtení. Dítě se v jedtlivých fázích díky vhodným Montessori pomůckám seznamuje s jazykem, písmeny, příběhy apod. Kromě seznitivního období pro jazyk jsou i senzitivní období pro matematiku, smyslovou výchovu a pořádek a řád, praktický život a ostatní.

Montessori pomůcky lze také vhodně využívat pro děti se speciálními potřebami. Děti se speciálními potřebami zjistí, že multisenzorické interaktivní prostředí vytvořené metodou Montessori je dokonalým prostředím pro rozvoj vnímání a učení. Při práci s Montessori pomůckami existuje vysoký stupeň stimulace a děti jsou do touto učení velmi zapojeny. Vlastní prožitek při učení a poznávání pak lépe fixuje do paměti.

0 Kč
650 Kč

Dřevěné magnetky tiskací/psací abeceda 81ks

MÁME SKLADEM
325 Kč

Vilac Obrázková abeceda

MÁME SKLADEM
645 Kč