Objevte svou hračku

Rozvoj řeči patří mezi senzitivní období v Montessori přístupu.

Toto období začíná od narození. Doktorka Maria Montessori řekla: „Jediným navenek rozpoznatelným znakem nástupu senzitivního období pro jazyk je úsměv dítěte.“  Naučit se jazyk je jeden z nejtěžší úkolů, které děti musí zvládnout. Pro vývoj jazky je nejdůležitější období od narození do 6 let. Pokud během tohoto "okna příležitosti" nedojde k rozvoji jazykových dovedností a komunikace, tak dítě nebude schopno dobře mluvit. Senzitivní období uplyne a prostě "ujel autobus".  Ale naopak - jakmile se toto i další senzitivní období objeví, tak je zásadní, abychom nevynechali příležitost k učení. Od narození dítě prostřednictvím svého rodiče a prostředí neustále vnímá zvuky kolem sebe. Prostředí, do kterého se dítě narodí, určí jeho mateřský jazyk. Nejprve je to pro dítě matoucí a neuspořádané. Ale postupně děti plní svou mysl zvuky. Během senzitivního  období jazyka se svaly v ústech a v jazyku se začnou hýbat. Dítě snaží tyto zvuky pochopit a vydává řadu zvuků a různě žvatlá. V raných fázích života dítěte komunikujeme s dětmi nejen prostřednictvím slov samotných, ale také prostřednictvím řeči těla a hlasového tónu. Tyto zvuky jazyka jsou zafixovány v podvědomí dítěte a projeví se později. Navíc maminky umí rozlišit různé výkřiky a zvuky, poznají, kdy dítě má hlad, je mu zima nebo je mokré. Od 6 měsíců začne dítě dávat smysl svému žvatlání slovy  jako například „ba-ab“, „ma-ma“. Od věku asi dvou let dítě začíná vytvářet slova, jako jsou podstatná jména. Je schopno rozpoznat a pojmenovat věci. Jak se dále vyvíjí a prostřednictvím příspěvků svých rodičů se musí začíná rozšiřovat slovní zásoba.  Opakováním se dítě stává svým vlastním učitelem.  Na konci prvního roku přechází dítě od nevědomého učení jazyka k vědomí. 

Jazyková výchova dle Marie Montessori je rozdělená do 3 fází. Fáze mluvení do věku přibližně 3,5 let, pak následuje fáze psaní do věku 4,5 a nakonec fáze čtení. Dítě se v jedtlivých fázích díky vhodným Montessori pomůckám seznamuje s jazykem, písmeny, příběhy apod. Kromě seznitivního období pro jazyk jsou i senzitivní období pro matematiku, smyslovou výchovu a pořádek a řád, praktický život a ostatní.

Montessori pomůcky lze také vhodně využívat pro děti se speciálními potřebami. Děti se speciálními potřebami zjistí, že multisenzorické interaktivní prostředí vytvořené metodou Montessori je dokonalým prostředím pro rozvoj vnímání a učení. Při práci s Montessori pomůckami existuje vysoký stupeň stimulace a děti jsou do touto učení velmi zapojeny. Vlastní prožitek při učení a poznávání pak lépe fixuje do paměti.

0 Kč
950 Kč

Dětská magnetická tabule pro volnou hru

NEMÁME, ALE DOPLNÍME
429 Kč

Mamiee pastelkovník

NEMÁME, ALE DOPLNÍME
469 Kč

Dřevěné magnetky tiskací/psací abeceda 81ks

MÁME SKLADEM
325 Kč

Didaktická hra Protiklady

MÁME SKLADEM
449 Kč

Rozvojová hra Bingo Slovní zásoba

MÁME SKLADEM
649 Kč

Sudoku pro děti Zvířátka

MÁME SKLADEM
639 Kč

Didaktické obrázky - Najdi trojici

MÁME SKLADEM
459 Kč

Komunikační a rozvojová hra Vyprávění příběhů

MÁME SKLADEM
369 Kč

Příběhy z karet - Tajemný les

MÁME SKLADEM
299 Kč

Příběhy z karet - Město zvířátek

NEMÁME, ALE DOPLNÍME
299 Kč

Příběhy z karet - Z pohádky do pohádky

MÁME SKLADEM
299 Kč

Vilac Obrázková abeceda

MÁME SKLADEM
645 Kč

Hra pro rozvoj řeči Dokonči obrázek

NEMÁME, ALE DOPLNÍME
699 Kč

Didaktická hra Najdi dvojice

MÁME SKLADEM
949 Kč