Když k podnikání motivuje batole. Malý syn dal firmě i jméno

11. 08. 2017

Autor: Karel Choc, Internet Info, www.podnikatel.cz podle licence: Rights Managed

Inspirací pro podnikání se mohou stát i mateřské povinnosti. Maminka si svým nápadem ulehčila práci s dítětem a našla se v novém oboru.

Značka Mamiee vznikla tak trochu náhodou, jak už to tak v životě bývá. Přivedly nás k ní vlastní děti a děti přátel. Těmito slovy vysvětluje Markéta Laube, jak se dostala k podnikání. Za vším vlastně stojí její starší syn, který za ní neustále chodil s tím, že nemůže něco najít a trvalo mu uklízení. Maminka, která po dobu mateřské pracovala jako projektová manažerka na volné noze, někdy neměla na neustálou pomoc synkovi čas ani sílu. Přemýšlela proto, jak situaci vyřešit, a rozhodla se vyzkoušet polepit skříně a šuplíky obrázky, které dítěti pomohou s orientací. A povedlo se. Syn se rázem osamostatnil a byl z toho nadšený. Když se mu něco povedlo, šťastně se mamince přiběhl pochlubit s voláním „mamíííí, mamííí, jé“. Právě toto zvolání dalo zanedlouho poté, co se piktogramy osvědčily, vzniknout také názvu Markétiny nové firmy.

Z manažerky designérkou

Ilustrační obrázek

Za značkou a e-shopem Mamiee stojí Markéta Laube. 

Mamiee je e-shop, ale zároveň také značka výrobků, které Markéta začala navrhovat. Začala s už zmíněnými nálepkami s obrázky a postupně přidala další hračky a edukační pomůcky. U svých samolepek si zakládám na tom, že nabízím hezkou a přehlednou grafiku. Mám ráda jednoduché věci. Moje obrázky jsou sice přizpůsobené dětem, ale zároveň na vás doma odevšad nekoukají kýčovité přebarvené postavičky, které někomu mohou vadit,říká Markéta Laube. Když se toto řešení osvědčilo u nich doma i u kamarádek, rozhodla se tento sortiment začít prodávat. Na pomoc už si ale pro jistotu přizvala profesionální výtvarnice. Markéta zůstala hlavním designérem značky, předává svou představu zkušenějším a výrobu přenechává jiným.

Vím přesně, co má finální výrobek splňovat a jak by měl vypadat. Pak oslovuji různé výrobce a zjišťuji, co je a není možné vyrobit. Spolupracuji s jednotlivci nebo malými rodinnými firmami a musím říct, že mám štěstí na lidi. Někteří se sice občas, když jim volám s novým nápadem, trochu vyděsí. Práce na nových věcech, testování a vymýšlení výrobních postupů jsou zajímavé nejen pro mě, ale také pro ně samotné. Výrobce si někdy hledám náhodně, jindy dostanu doporučení. Zatím mám na lidi štěstí a tvoří se nám spolu dobře. Bez mých spolupracovníků by Mamiee vůbec nemohla existovat,popisuje podnikatelka. Výrobu ráda předává zkušenějším, protože je toho názoru, že každý má dělat to, co umí nejlépe. Ona hlavně plánuje a vymýšlí. A jen tak mimochodem říká, že vlastní podnikání je pro ni asi tím nejnáročnějším projektem, na kterém kdy dělala. Přesto ji práce baví a je ráda, že se po mateřské nemusela vracet do kolotoče v nadnárodní firmě.

Aby měl její e-shop bohatší nabídku, rozhodla se svůj sortiment doplnit o výrobky ze zahraničí. Hledá takové, které u nás nejsou jinde k dostání a zároveň splňují všechny její požadavky. Musí se tedy jednat o hračky a doplňky, které podporují motoriku a psychický rozvoj, jsou vhodné i pro děti se speciálními potřebami a zároveň jsou vkusné. Na vytváření zajímavé nabídky produktů, které ulehčují každodenní život dětem i maminkám, spolupracujeme s jednotlivci i s malými firmami. Zároveň se nebráním dovozu praktických pomůcek, jako jsou vozíky pro děti a podobně. Ty jsou třeba v Německu běžným vybavením každé rodiny s malými dětmi, ale u nás se shánějí špatně. Časem bych možná mohla začít i exportovat. Jednoho dodavatele ze Španělska nadchly moje magnetické edukační tabule a přál by si je pro své tři syny. Tak uvidím, co přinese čas, zatím bych je chtěla vyrábět v německé a anglické verzi, vypráví Markéta Laube. Rozšíření nabídky jí pomohlo zvýšit obrat. Je ale ráda, že zájem o její vlastní produkty je stejně velký jako o dovážené zboží.